Content w mediach społecznościowych
Serwisy contentowe chętnie korzystają z kanałów społecznościowych, na których promują swoje treści. Najbardziej popularnym medium jest oczywiście Facebook. Media społecznościowe pozwalają na zdobycie zainteresowania użytkowników, ale również na interakcję. Taka komunikacja daje pozytywne efekty marketingowe.
Facebook to nie tylko pole do komunikacji między znajomymi. To również obszar, w którym prężnie działają różne marki, prowadzone są kampanie marketingowe i zdobywani są nowi klienci. Na Facebooku bardzo często udostępniane są treści o charakterze informacyjnym. Wszelkie newsy i różne aktualności od razu pojawiają się na facebookowych profilach.
Informacje są chętnie komentowane i udostępniane. Dla niektórych Internautów, to właśnie Facebook jest głównym źródłem informacji. Twitter to platforma społecznościowa, z której chętne korzystają przede wszystkim dziennikarze i politycy, by na bieżąco komentować wydarzenia. Twitter umożliwia przekazywanie niedługich, ale wartościowych komunikatów.
Bardzo popularne są nie tylko treści rozrywkowe, ale właśnie te informacyjne. Wiele osób posiada konto na Google , ponieważ jest ono niezbędne do logowana na platformę YouTube. Tutaj również króluje kategoria związana z informacjami. Pinterest jest bardziej popularny poza granicami Polski, ale wciąż zyskuje na popularności.
Publikowane tam treści najczęściej są związane z gotowaniem i rozrywką.