Dostosowanie do smartfonów i tabletów

Dostosowanie do smartfonów i tabletów

Żyjemy w erze mobilności, co ma mnóstwo pozytywnych aspektów. Co rozumiemy pod pojęciem mobilności w tym kontekście? Przede wszystkim chcemy zwrócić uwagę na to, że niemal każdy z nas posiada dziś mobilny dostęp do internetu. Możemy go przeglądać nie tylko za pośrednictwem stacjonarnego peceta czy laptopa, ale również na smartfonie czy tablecie.

Urządzenia te cieszą się ogromną popularnością, dlatego tworząc strony WWW należy brać pod uwagę potrzeby ich użytkowników. Jak to wygląda w praktyce? Projektując dowolny serwis internetowy należy zadbać o to, aby istniała jego wersja mobilna. Chodzi o format strony dostosowany do przeglądania na urządzeniach przenośnych o relatywnie małym ekranie.

Przeciętna wielkość matrycy komputera to około 15 cali, podczas gdy przeciętna wielkość ekranów w smartfonach waha się dziś pomiędzy 4 a 5 cali. Oznacza to, że strony muszą być odpowiednio dostosowane, aby ich wygodne przeglądanie na takim sprzęcie było wykonalne. W tym już głowa webmasterów.

Optymalizacja dla urządzeń przenośnych jest szalenie istotna, dlatego warto, aby zamawiając stronę dla swojej firmy położyć na to nacisk. Coraz większa liczba konsumentów potencjalnie zainteresowanych danymi towarami czy usługami będzie wchodzić na stronę firmy z poziomu smartfona lub tabletu. Jeśli serwis zrobi na nich złe wrażenie, jeśli będzie się wyświetlał w sposób nieczytelny, odczucia będą fatalne, a potencjalny klient może się zniechęcić.

Trzeba tego scenariusza uniknąć, dlatego zwracajmy na ten aspekt uwagę.