Kontakt zwrotny
Coraz więcej osób decyduje się na to, by wejść ze swoją firmą w social media. Najczęściej są to ludzie z małymi firmami, którzy poszukują nowych sposobów na promowanie biznesu. Z obserwacji wynika, że wciąż stabilnie wzrasta liczba użytkowników wielu bardzo popularnych portali społecznościowych. Wykorzystują wprawdzie te media głównie dla utrzymywania prywatnych kontaktów, ale okazuje się, że także interesujące są dla nich świeże wiadomości, profile marek albo rekomendacje zakupowe.
Poszukują zatem w mediach swoich ulubionych firm i oczekują na nowości. Dzięki mediom firmy mogą bardzo szybko reagować na oczekiwania klientów, które poznają z ich wpisów na portalu. Nawiązuje się swoisty dialog między konsumentami a firmą. Utrzymanie takiego żywego kontaktu jest bardzo ważne, ponieważ daje szansę na dostosowywanie się do gustów odbiorcy.
Zamieszczanie informacji o tworzeniu nowych produktów zachęca u żytkowników do komentowania tych poczynań co przekłada się wręcz na współtworzenie marki.