Kształt strony a optymalizacja SEO

Kształt strony a optymalizacja SEO

Pora zająć się trochę kwestią szalenie ważną, a która nie jest z punktu widzenia użytkownika widoczna na pierwszy rzut oka. Otóż wszyscy niejako przywykliśmy do tego, że jeśli mamy stronę internetową, to przede wszystkim ma ona swój wymiar wizualny. Logo, czcionki, układ graficzny, kolory – to są elementy, które widzimy na pierwszy rzut oka. Poza tym są jednak inne cechy, decydujące o tym, czy dana strona odniesie sukces i czy będzie licznie odwiedzana przez gości. Tu dotykamy obszaru zagadnień związanych z SEO. Co kryje się za tym trzyliterowym skrótem? SEO, czyli z języka angielskiego – search engine optimization. Czyli po polsku – optymalizacja pod kątem silników wyszukiwania.

Strona, która przeszła audyt SEO, a następnie optymalizację będzie lepiej „postrzegana” przez takie boty jak Google czy Bing. Podstrony będą sprawniej indeksowane, a sama treść może znaleźć się wyżej w naturalnych (organicznych) wynikach po stronie użytkownika. Oczywiście pełny efekt będziemy mieli wtedy, gdy optymalizacji będzie towarzyszyć kampania pozycjonująca. Zagadnienia SEO oraz pozycjonowania mają ze sobą sporo wspólnego, ponieważ nie zaczyna się raczej kampanii pozycjonowania dla stron, które wcześniej nie przeszły procesu optymalizacji. On niejako rozpoczyna całą operację. Webmaster, który oddaje stronę swojemu klientowi może uczynić ją piękną graficznie i zapewnić jej ciekawą funkcjonalność. Jednak nie zawsze zna się na tematyce SEO.

Specjaliści w tej dziedzinie dokonują szeregu zmian w kodzie strony, które nie wpływają na jej wygląd, ale powodują, że wyszukiwarki dostrzegą serwis znacznie łatwiej.