Optymalizacja a pozycjonowanie
Związki pomiędzy optymalizacją stron internetowych a ich pozycją w Google są bardzo konkretne. Faktem jest, że witryna, której kod został poddany odpowiednim zabiegom optymalizacyjnym jest milej widziana przez boty wyszukiwarek i ma większe szanse na szybkie zindeksowanie i lepszą widoczność. Istnieje kilka elementów w kodzie, o które należy zadbać, aby strona radziła sobie w rankingach. Szczególną uwagę należy zwrócić na tagi zawierające tytuł strony i to jak są one oznaczone. Tytuł podstron należy traktować jako nagłówek i opatrywać tagiem „h1”, który oznacza najważniejszy z nagłówków.
Tym samym przekazujemy silnikom wyszukiwania informację odnośnie tego, który z elementów w treści strony jest najważniejszy. Oczywiście ważnych fragmentów kodu, które podlegają optymalizacji jest znacznie więcej – należą do nich chociażby meta-dane, którymi zajmiemy się w kolejnym tekście. Kiedy wszystkie zadania związane z optymalizacją są wykonane, można przejść do konkretów w zakresie pozycji witryny w Google.