SEO na blogach
Bardzo ważnym fragmentem internetowego tortu są obecnie blogi. Ich wysyp w sieci pojawił się w okolicach 2002 roku i od tego czasu blogów zaczęło przybywać w lawinowym tempie. Początkowo za bloga uznawano wyłącznie strony będące osobistymi pamiętnikami, zwykle prowadzonymi anonimowo lub pod pseudonimem. Ich autorzy opisywali swoje życie, osobiste przemyślenia i dzielili się refleksjami z czytelnikami. Takie treści rzadko kiedy były ambitne i spowodowały, że blogi jako kategorię stron WWW zaszufladkowano w niezbyt korzystny dla nich sposób.
Zaczęło się to zmieniać wraz ze wzrostem liczby blogów profesjonalnych, firmowych i prowadzonych przez fachowców w konkretnych dziedzinach. Wówczas okazało się, że optymalizacja dotyczy także blogosfery. W zależności od platformy, na której prowadzony jest blog istnieją różne możliwości w materii SEO. WordPress daje chyba największe, albowiem kod szablonów WP jest taki sam jak w standardowych serwisach internetowych. Nieco inaczej sprawy mają się z Bloggerem, który wykorzystuje oprócz klasycznego HTML-u składnię „Blogger syntax”, która nie podlega walidacji.