Stron przybywa z każdym dniem
Cechą internetu, na którą warto zwrócić uwagę w kontekście optymalizacji jest to, że strony internetowe mnożą się w błyskawicznym tempie. Każdego dnia przybywają ich tysiące i chwilami aż dziw bierze, że nie brakuje dla nich miejsca. Ten ogrom ma jednak swoją konsekwencję w postaci większych trudności w dotarciu do odbiorców. Zupełnie inaczej wygląda praktyczna optymalizacja w sytuacji, gdy musimy rywalizować z 10 stronami, a inaczej, gdy witryn są tysiące. Wówczas oznacza to, że wysiłek włożony w podniesienie pozycji strony jest znacznie większy.
Mówiąc o optymalizacji mamy na myśli dwa typy działań, które mają różny cel. Po pierwsze chodzi o to, aby struktura strony i jej kod były zgodne z ogólnie przyjętymi wytycznymi oraz standardami. Mają one również wpływ na to, jak dany adres jest indeksowany przez wyszukiwarkę. Drugi cel optymalizacji jest już ściśle związany z tym jak dana strona współpracuje z silnikami wyszukiwania. Oba podejścia mają na celu poprawę technicznej strony witryn, co ma pomóc w uzyskaniu pożądanego efektu.