YouTube i optymalizacja

YouTube i optymalizacja

Czym byłby współczesny internet bez atrakcyjnych treści wideo? Z pewnością jego status oraz zasięg oddziaływania byłby znacznie mniejszy, a wszystko dlatego, że ogromną popularnością cieszą się serwisy społecznościowe oparte właśnie o materiały filmowe. Sztandarową marką jest YouTube – największy serwis filmowy na świecie, będący częścią giganta na rynku usług online – Google. Jego działanie oparte jest o miliony kanałów, które zakładają internauci z całego świata. Mechanizm subskrypcji pozwala zarejestrowanym użytkownikom YT na otrzymywanie powiadomień o nowych filmach.

Im więcej subskrybentów dany kanał posiada, tym więcej notuje wyświetleń i jest częściej polecany użytkownikom, którzy dotąd nie dokonali subskrypcji. Dla polepszenia wyników każdy film udostępniony jako publiczny można optymalizować. Służą temu przede wszystkim tagi, a więc słowa kluczowe, którymi można opisać dany materiał. Bardzo ważny jest również odpowiedni tytuł oraz opis filmu. W sieci znajduje się wiele poradników, które podpowiadają „jutuberom” konkretne rozwiązania.