Zadbać o meta-dane

Zadbać o meta-dane

Następny element, bez którego cała optymalizacja nie ma sensu to meta-dane. Zawierają one ważne informacje na temat strony, które pomagają w jej właściwej identyfikacji przez wyszukiwarkę. Konkretnie chodzi o dwa typy meta-danych, które powinny się obowiązkowo znaleźć w sekcji head każdej witryny internetowej. Po pierwsze – opis zawartości. Po drugie – słowa kluczowe powiązane z treścią serwisu. Co się tyczy opisu, warto jest wykorzystać maksymalny limit znaków jaki wynika ze specyfikacji Google. Aktualnie jest to 160 znaków wliczając spacje. Treść opisu będzie wyświetlana obok tytułu oraz adresu strony na liście wyników wyszukiwania.

www.52um.pl

Opis ujęty w tagu „description” powinien zwięźle i konkretnie informować o zawartości witryny, jej tematyce. Dobrze będzie umieścić w opisie jakieś słowa kluczowe, które są związane z tematem, najlepiej inne od tych, które znalazły się w tagu „keywords”. Ten ostatni zawiera słowa kluczowe. Zazwyczaj są to pojedyncze wyrazy rozdzielone przecinkami, jednakże dopuszcza się również frazy składające się z więcej niż jednego słowa.